Evropská komise vyhlásila výzvy k předkládání návrhů propagačních pro zemědělské produkty pro rok 2023. Na propagační opatření na vnitřním trhu EU a ve třetích
zemích je pro tento rok určeno celkem 166,4 milionů EUR.
Propagační programy schválené v roce 2023 by měly zvýraznit a upřednostnit produkty splňující cíle, jako je udržitelnost zemědělství EU, zlepšení dobrých životních podmínek zvířat a podpora spotřeby čerstvého ovoce a zeleniny a zdravé a udržitelné stravy.
Propagovat je možné také produkty nesoucí některou ze značek kvality EU nebo splňující specifické rysy zemědělských a potravinářských produktů z Unie, jako je bezpečnost potravin, sledovatelnost, pravost, označování, nutriční aspekty, rozmanitost nebo tradice.
O programy může žádat široká škála subjektů, jako jsou obchodní organizace, organizace producentů a zemědělsko-potravinářské skupiny odpovědné za propagační činnosti. Unie na propagační programy přispívá částkou ve výši 70–85 % celkových nákladů.
Návrhy by měly být předloženy do 20. dubna 2023 17:00 SEČ (Brusel) prostřednictvím
specializovaného portálu Search Funding & Tenders (europa.eu)
Komise návrhy posoudí a na podzim oznámí úspěšné žadatele.
Více informací k propagačním opatřením je uvedeno zde: https://www.szif.cz/cs/eu-propagacezemedelskych-produktu. Text výzev a příručku a pokyny pro předložení programů
naleznete v sekci Ke stažení – Legislativa.
Veškeré informace jsou též dostupné na webových stránkách agentury REA Promotion of agricultural products (europa.eu)
Kontaktní údaje: propagace.eu@szif.cz
Ing. Michal Barbuš
vedoucí Oddělení dotací včelařských opatření, cukru a propagace